Opis projektu
Projekt polegać będzie na zorganizowaniu cotygodnioywych zajęć poświęconych tematyce krajów niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy, Szwajcaria).
Przykładowe działania to:
Gry historyczne – quizy lub gry planszowe związane z ważnymi wydarzeniami w historii krajów.
Kultura przez muzykę – poznawanie twórczości niemieckich kompozytorów, analiza tekstów współczesnych utworów.
Podróże po mapie – można stworzyć „wirtualną podróż” po krajach niemieckojęzycznych.
Zabawy z bajkami braci Grimm
Takie zajęcia pozwolą na zanurzenie się w bogatej kulturze Niemiec i oswojenie z językiem niemieckim, powszechnie uważanym za trudny.
Podsumowaniem projektu będzie zorganizowany wyjazd grupy do 50 osób w okresie świątecznym do jednego z miast w Niemczech położonych przy granicy z Polską. Wezmą w nim udział uczestnicy projektu z najwyższą frekwencją podczas zajęć. Uczestnicy samodzielnie pokryją koszty noclegu i wyżywienia.
Część zajęć poprowadzą osoby dla których język niemiecki jest ojczysty i jednocześnie znające język i kuturę polską.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt łączy w sobie poznawanie kultury, interaktywność poprzez zabawę i poznawanie języka.
Motywacja uczestników – tradycyjne metody nauczania mogą być monotonne, natomiast elementy zabawy i kreatywności sprawiają, że nauka staje się przyjemnością. Gry, warsztaty muzyczne budują pozytywne skojarzenia z językiem niemieckim.
Zwiększenie świadomości kulturowej – język to nie tylko słowa, ale także historia, zwyczaje i tradycje. Uczestnicy mogą odkrywać bogactwo kultury niemieckiej, co sprzyja otwartości i lepszemu zrozumieniu kraju.
Integracja i współpraca – zajęcia w formie gier uczą pracy zespołowej, komunikacji oraz rozwijają umiejętności interpersonalne, które są przydatne w codziennym życiu.
Zastosowanie wiedzy w praktyce – nauka poprzez zabawę umożliwia aktywne wykorzystanie języka.
Dostosowanie do różnych grup wiekowych – projekt może być atrakcyjny zarówno dla dzieci, jak i dorosłych, ponieważ zajęcia będą dostosowane do potrzeb różnych grup uczestników.
Tego rodzaju projekt nie tylko wzbogaca edukację językową, ale także pozwala na lepsze zrozumienie historii, kultury i społeczeństwa naszych sąsiadów. Dzięki temu nauka staje się wielowymiarowa, a zdobyta wiedza bardziej trwała. To świetna okazja, by w sposób przystępny i angażujący odkrywać język oraz jego kontekst kulturowy!
Skuteczność nauki – połączenie języka z elementami kultury i historii sprawia, że nauka staje się bardziej naturalna i angażująca.
Odbiorcy projektu i zrealizowanych działań
Projekt kierowany jest do wszystkich mieszkańców Pruszkowa, którzy interesują się lub chcą poznać kulturę, literaturę i teraźniejszość Niemiec i krajów niemieckojęzycznych.
Treści programowe będą dostosowane do oczekiwań uczestników.
Miejsce realizacji projektu oraz numer obszaru
Zajęcia prowadzone będą w Przystanku Pruszków przy ul. Sienkiewicza 2
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
| Lp. | Część składowa | Łączny koszt |
|---|
| 1 | Wynagrodzenie dla prowadzących zajęcia | 18 000 zł |
| 2 | Opłaty za licencje | 3 600 zł |
| 3 | Poczęstunek dla uczestników zajęć | 1 340 zł |
| 4 | Wyjazd posumowujący projekt (transport, ubezpieczenie, pilot-przewodnik) | 23 000 zł |
| Łącznie: 45 940 zł |
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach