Opis projektu
Doposażenie ścieżki edukacyjnej na terenie Szkoły Podstawowej nr 10 w Pruszkowie. Na terenie znajdować się będzie trasa ścieżki edukacyjnej, która obecnie obejmuje 3 elementy. Chcemy rozbudować ją o kolejne elementy o tematyce naukowo-przyrodniczej. Dzieci na swojej drodze napotkają Warsztat Eu-geniusza, Tablicę edukacyjną Pitagoras, Tablicę edukacyjną 4 Pory Roku a także Spóźniony dźwięk, zegar słoneczny, Tablice magnetyczną z kulodromem, Ścianę do malowania, Naukowy Hex-iluzji (2x koło optyczne, 2x krzywe zwierciadła, tablica ze złudzeniami, kogo widzisz). Młodzież i dzieci będą mogły samodzielnie odkrywać elementy świata nauki i przyrody, doświadczać świata w sposób sensoryczny, uczyć się poprzez zabawę, rozwiązywać zagadki i gry logiczne, oraz rozwijać swoją sprawność ruchową i manualną. Teren będzie ciekawą alternatywą spędzania czasu wolnego dla całych rodzin oraz uatrakcyjni lekcje szkolne oraz zajęcia w oddziałach przedszkolnych rozwijając wśród dzieci ciekawość świata, chęć poznawania tajników różnych dziedzin nauki oraz rozbudzając chęć do dalszych poszukiwań. Ostateczna liczba zamontowanych urządzeń będzie dostosowana na etapie realizacji do wysokości środków finansowych przewidzianych w projekcie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nauczanie wielozmysłowe to jeden z najważniejszych i najlepszych sposobów edukacji. Kontakt z żywą przyrodą, możliwość własnych doświadczeń, bliskość obcowania z nauką w warunkach innych niż tylko sala lekcyjna nie zastąpią najlepsze nawet fotografie, filmy czy wykład nauczyciela.
Podczas lekcji na ścieżce edukacyjnej świat odbieramy w sposób sensoryczny. Możemy uczyć się biologii, geografii, matematyki, przyrody, kultury zachowania, współpracy w grupie. Są to zajęcia interdyscyplinarne i dostosowane do każdego wieku. To co dzieci zobaczą na "własne oczy" długo zapadnie im w pamięć i rozbudzi ciekawość oraz chęć do dalszego poszukiwania i poznawania. Jest to szczególnie ważne po długim okresie nauczania zdalnego kiedy uczniowie byli odcięci od możliwości własnych doświadczeń i poznawania wielozmysłowego. Z naszej ścieżki będą mogli korzystać tak uczniowie podczas szkolnych lekcji plenerowych, dzieci z grup przedszkolnych podczas zajęć na świeżym powietrzu oraz rodziny podczas wspólnych spacerów. Ścieżka będzie więc nie tylko elementem edukacyjnym ale także integrującym tak rodziny jak i sąsiadów. Czasy w których żyjemy powodują, że nie mamy zbyt dużo czasu do wspólnego, rodzinnego spędzania wolnych chwil, nie znamy swoich sąsiadów, zamykamy się w domach i w wirtualnym świecie gier komputerowych. Czas pandemii, pracy i nauki zdalnej spotęgował to niebezpieczne zjawisko i doprowadził do wzrostu trudności tak fizycznych jak i psychicznych wśród dzieci i młodzieży. Powstająca ścieżka edukacyjna będzie ważnym elementem dającym możliwość aktywnego, wartościowego i wspólnego spędzania wolnego czasu oraz uatrakcyjni zajęcia lekcyjne rozwijając wśród uczniów dalszą chęć poznawania.
Odbiorcy projektu i zrealizowanych działań
Mieszkańcy Pruszkowa, w szczególności dzieci z dzielnicy Gąsin, uczniowie Szkoły Podstawowej nr 10
Miejsce realizacji projektu oraz numer obszaru
Szkoła Podstawowa nr 10 w Pruszkowie ul. Pływacka 16
Poszczególne elementy kosztów, wskazane przez wnioskodawcę
Lp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | Zakup elementu Spóźniony dźwięk | 19 000 zł |
2 | Zakup zegara słonecznego | 11 685 zł |
3 | Tablica magnetyczna z kulodromem | 8 200 zł |
4 | Sciana do malowania | 7 500 zł |
5 | Zakup zestawu edukacyjnego "Naukowy Hex" | 30 135 zł |
Projekt nie generuje kosztów utrzymania w kolejnych latach